Pagina principala · Articole · Descarcari · Intrebari frecvente · Forum de discutii · Legaturi pe internet · Categorii stiri · Galerie foto · Cautare Friday, September 18, 2020
Navigare
Pagina principala
Articole
Contactati-ne
Conducere SSMR
În cadrul Adunării Generale a SSMR din data de 25 noiembrie 2017a fost ales Consiliul Director al Societății de Știinte Matematice din România pentru mandatul 2017-2022:

Gologan Radu - Președinte
Boskoff Wladimir-Georges - Prim-vicepreședinte
Gherghe Cătălin - Director-general
Angelescu Nicolae - Vicepreședinte
Berinde Vasile - Vicepreședinte
Beznea Lucian - Vicepreședinte
Chiș Mihai - Vicepreședinte
Mîrșanu Alexandru-Gabriel - Vicepreședinte
Păltănea Eugen - Vicepreședinte
Perianu Marius - Vicepreședinte
Sanda Nicolae - Vicepreședinte
Ștefănescu Doru - Vicepreședinte
Alexandrescu Cristian - Membru
Cipu Mihai - Membru
Constantinescu Gabriela - Membru
Dragomir Lucian - Membru
Haiducu Marian - Membru (Filiala Argeș)
Marinescu Dan Ștefan - Membru
Mortici Cristinel - Membru
Olteanu Mircea - Membru
Suciu Nicolae - Membru
Trifu Mircea - Membru
Țena Marcel - Membru
Țigoiu Victor - Membru
Văcărețu Daniel - Membru
Adrese de filiale ale SSMR
  • SSMR
  • SSM Filiala Arges
  • SSM Fliala Bistrita Nasaud
  • SSM Filiala Brasov
  • SSM Filiala Buzau
  • SSM Filiala Bucuresti
  • SSM Filiala Constanța
  • SSM Filiala Craiova
  • SSM Filiala Dâmbovița
  • SSM Filiala Iasi
  • SSM Filiala Mangalia
  • SSM Filiala Maramureș
  • SSM Filiala Mehedinti
  • SSM Filiala Prahova
  • SSM Filiala Salaj
  • SSM Filiala Vaslui
  • Reviste ale SSM
  • Gazeta matematica, seria A
  • Gazeta matematica, seria B
  • Bulletin Mathematique de la Societe des Sciences Mathematiques de Roumanie
  • Gazeta matematica- Supliment
  • Revista de matematica Grigore Moisil
  • Revista "Raliul Centenarelor"
  • Matematica in presa
  • Matematica si arta: in cautarea numitorului comun. Interviu cu Solomon MARCUS
  • Bogdan Suceava: "Cel mai important ar fi să tacă din gură cei care nu se pricep"
  • Arta infinitului: istorie, matematica, imposibil
  • Gazeta Matematică – 115 ani de apariție
  • Specializarea in matematica romaneasca se reduce la absurd
  • Scoala ajuta politicul
  • Gazeta matematica. o revista de cand Romania
  • Ei sunt Bela Karoly ai matematicii
  • Despre profesorul Daniel Breaz, între adevăr și bombă de presă
  • Formula matematica pentru parcarea perfecta.
  • Gheba, omul care a scos la tabla tara intreaga
  • Carti care trebuie citite
  • Traian Lalescu-un nume peste ani
  • Varietati conexe, LIVIU ORNEA
  • Marea teorema a lui Fermat, SIMON SINGH
  • Numerele naturii, IAN STEWART
  • Cufarul lui Newton, LOUP VERLET
  • Ecuatia care nu a fost rezolvata, LIVIO MARIO
  • Universul intr-o coaja de nuca, Hawking, Stephen
  • Banda lui Mobius, PICKOVER, CLIFFORD A.
  • Doar sase numere, MARTIN REES
  • Evenimente
  • Olimpiada Internationala de Matematica 2008, 10-22 iulie Spania -2008
  • International Mathematics Competition for University Students, 25-31 iulie 2008, Blagoevgrad, Bulgaria IMC
  • Concursuri de matematica
  • Alexandru Myler
  • Lumina Math
  • Concursul Arhimede
  • Concursul Cangurul
  • Concursul Winners
  • Edituri
  • Carminis, Pitesti
  • Books Unlimited Publishing, Bucuresti
  • Infarom,Bucuresti;
  • Cele mai noi articole
    Solomon Marcus, mate...
    BIFURCAȚII. Despre i...
    Solomon Marcus - o s...
    Geometrie si finete
    Matematica si litera...
    Se schimba Guvernul,...
    Conflicte numai apar...
    Stiinta, la zile fes...
    David Emanuel -Anive...
    Omul -institutii: So...
    DAVID EMANUEL
    10 ianuarie - Aniver...
    Bacalaureat: temă și...
    Matematicile și uman...
    Povestea lui Sebasti...
    Alta matematica
    Ai nostri tineri
    Cat valoreaza o diploma
    Bacalaureat: temă și...
    O meserie pe cale de...
    CONCEPTE MATEMATICE ...
    Matematicile - o eni...
    Un magician numit Ne...
    Fereastra spre regresie
    Sub semnul astrelor
    Reviste de matematica
  • RECREATII STIINTIFICE
  • CITATE CELEBRE
    Aniversarile zilei
    Weblinks
    Encyclopedia of Mathematics[25]
    John Nash - Youtube[81]
    John Nash - diverse[48]
    John Forbes Nash - in Mac Tutor[52]
    John Forbes Nash Jr. - Wikipedia[48]
    A fi sau a nu fi profesor
    Postat de marius la 10 June 2008 21:18:59
    Invitatul Tribunei - Conf. univ. dr. Vasile MOLAN


    A fi sau a nu fi profesor

    Multi cred ca a fi profesor inseamna doar a prezenta informatiile in fata elevilor, a evalua nivelul acestora si a-i ierarhiza prin note. Profesia de cadru didactic este mult mai profunda, solicita calitati speciale, care se pot forma si dezvolta daca persoana respectiva doreste, cu adevarat, sa fie profesor. Cel care se hotaraste sa urmeze o cariera didactica trebuie sa poarte, inainte de a se inscrie la facultate, o discutie cu el insusi, pentru a se verifica daca poate face fata cerintelor profesiei. In primul rand, constata daca este constient de importanta profesiei, pentru ca a fi profesor inseamna sa te dedici celor pe care-i educi, sa ai sentimente pozitive fata de ei, sa le oferi dragostea si respectul tau, sa fii constient ca le influentezi viata si esti raspunzator pentru asta in fata lor, a parintilor, a societatii. Un alt aspect se refera la formarea elevilor pentru viata. Un profesor adevarat nu se gandeste numai la stapanirea disciplinei lui, la felul in care elevul raspunde la lectie, ci, in primul rand, la felul in care el foloseste in mod independent ceea ce profesorul l-a invatat. Dependenta de profesor este necesara o perioada de timp, dar daca elevul nu si-a format independenta de miscare in viata, efortul initial nu are valoare. Inainte de a alege cariera didactica, fiecare candidat trebuie sa gaseasca raspuns la intrebari ca: rSunt in stare sa ma dedic acestei cariere?r0;, rPot sa iubesc si sa respect copiii?r0;, rPot eu sa pregatesc elevii in asa fel incat ei sa foloseasca in viata, in mod independent, ceea ce eu le transmit?r0;. Daca raspunsul vine dupa o autoanaliza profunda si daca este pozitiv si sincer, persoana respectiva poate aborda o cariera didactica. Insist asupra sinceritatii in luarea deciziei, deoarece in interviurile luate candidatilor care doreau sa fie profesori, la intrebarea rDe ce deveniti profesori?r0;, toti au raspuns: rDin dragoste pentru copiir0;, dar, in timpul practicii pedagogice, cand ii indemnam sa fie mai apropiati de copii, unii recunosteau ca rnu le plac copiir0;. In aceasta situatie rse chinuiesc si ei sa fie profesorir0;, dar cei care suportau mai mult erau copiii. Am auzit si alte persoane care vor sa devina profesori din a doua sau a treia preferinta, pentru ca, in viata, daca nu se descurca in prima varianta, profesoratul sa fie una din alternative. Acestia fac o mare greseala. Cariera didactica nu este o rmanta de vreme rear0;, o urmezi numai daca iti place, daca ai vocatie, nu doar atunci cand viata te refuza in alte locuri. Este adevarat ca, in multe domenii de activitate, esti rasplatit in mod egal cu efortul depus. In educatie nu este asa; dai mai mult decat poti obtine. Ai in fata 20-30 de suflete, de minti, de perechi de ochi si urechi, toate indreptate cu incredere spre tine. In aceasta situatie nu poti spune ca le dai putin pentru ca primesti putin; cei din fata ta nu au nicio vina. Dupa ce ajungi profesor nu te preocupi numai de predare, mai ai si alte indatoriri, in special relatiile cu elevii. Astfel, esti preocupat sa sadesti in sufletele copiilor sentimente care sa-i motiveze sa abordeze invatarea cu mai multa deschidere. Unul din aceste sentimente este increderea in sine, fara de care elevul nu poate avea succese in invatare. Acest sentiment pare sa fie mai important decat coeficientul de inteligenta. Procesul de educatie il solicita pe copil si, daca nu are incredere in fortele sale, se opreste la fiecare greutate si i se reproseaza ca rnu invatar0;, desi cauzele sunt altele.
    Apartenenta la un grup nu este suficienta daca elevul nu-si da seama ca este important pentru grup. Ce sentiment ar trai el daca, in loc sa-l apostrofam ca a lipsit intr-o zi, i-am demonstra ca absenta lui a fost simtita de intreaga clasa, daca ar fi fost prezent, s-ar fi obtinut rezultate mai bune? Practica a demonstrat ca, intr-o asemenea situatie, un elev este mai atent cu absentele. Sunt profesori (?!) care, fara sa-si dea seama, credem noi, impart clasa in relevi care pot invatar0; si relevi care nu potr0;. Unui matur caruia i se spune mereu ca nu poate face ceva nu mai face, nu se mai mobilizeaza. La varsta scolaritatii, copiii renunta mai usor la efort, daca li se repeta de mai multe ori ca rnu sunt in starer0;, nu au speranta ca vor reusi. Desi rsperanta moare ultimar0;, in situatia prezentata mai sus, ea moare prima. Daca ne referim numai la aceste relatii cu elevii si ne este clar ce bine este sa ne gandim inainte de a dori sa fim profesori. Specialistii au demonstrat ca scoala rproducer0; invatare, dar rproductiar0; ei nu se realizeaza ca in celelalte domenii. Raspunderea este cu mult mai mare pentru ca lucram cu oamenii. In fabrica, o piesa turnata gresit se retopeste si se toarna din nou. In educatie, un elev pierdut devine o problema pentru societate, de aceea toti ochii sunt indreptati spre noi si cerintele fata de noi sunt mai mari. Societatea apreciaza un profesor bun daca rstie carter0;. Aceasta este o conditie fara de care nu poti fi considerat profesor, dar este important si cum exerciti profesia didactica, in ce fel transmiti ceea ce stii, cat de mult antrenezi elevii in proces, cum ii transformi din obiecte asupra carora se exercita actul educational, in participanti activi la propria formare si educare. Deci, pe langa pregatirea stiintifica, ai nevoie de pregatire pedagogica. De multe ori profesorul este asemanat cu un actor, ceea ce ne onoreaza, dar profesorul, cand isi interpreteaza rolul, este cu ochii pe spectatori si schimba textul in functie de reactiile acestora. Ca si actorul, cand incepe rolul, uita de problemele sale, de suparari si necazuri si da totul spectatorilor; ca si actorul nu primeste cat da, dar niciodata nu face calculul acesta si asteapta ca societatea sa-l faca. Uneori lipsa de apreciere este determinata si de faptul ca unii minimalizeaza aceasta profesie, crezand ca ea consta in doua actiuni, predarea si evaluarea. Numai ca sa explice, spre exemplu, profesorul identifica date, informatii, insusiri, face comparatii, descopera variabile, exemplifica etc. Toate acestea nu se repeta de la o lectie la alta, continutul lor se modifica. Pentru a evalua, stabileste obiective, niveluri de performanta, continutul probelor, apreciaza produsele elevilor, le raporteaza la nivelul initial, stabileste masuri de ameliorare etc. Ca sa comunice cu clasa, elaboreaza mesaje si le transmite in forme potrivite fiecarei clase de elevi, urmareste sa-i convinga folosind semne, limbaje, sensuri, structuri diverse, este mereu atent la reactiile celor ce recepteaza. Pentru mesajele primite, elevii sunt indrumati sa le analizeze, sa le identifice codurile, sa le dea o alta exprimare, sa le restructureze etc.
    In relatiile cu elevii, profesorul analizeaza situatii, reactioneaza pozitiv la solicitari, studiaza asteptarile, urmareste relatiile stabilite, ii stimuleaza, aproba sau dezaproba, colaboreaza cu alti factori etc. Am urmarit numai cateva domenii ale procesului de predare-invatare si s-au strans o multime de actiuni pe care trebuie sa le realizeze profesorul. O fi greu? O fi usor? Raspunsul e unul singur: Nu-i usor, dar e frumos. Sigur ca raspunsul este doar pentru cei care simt ceva fata de aceasta cariera. Pentru cei care nu simt nimic, nici un fel de atractie, va fi greu, dar cel mai greu va fi pentru elevii lor. Cei care sunt hotarati sa imbratiseze cu sufletul si mintea aceasta profesie sunt asteptati cu bratele deschise, dar sa nu uite ca ceea ce au invatat in facultate este doar inceputul, profesia cere invatare permanenta, avand mereu in minte cuvintele lui Nicolae Iorga: rUn secol de traiesti, un secol invata, dar nu mereu in aceeasi clasar0;.



    Comentarii
    Nu exista comentarii postate.
    Posteaza comentariu
    Te rog conecteaza-te pentru a posta un comentariu.
    Evaluari
    Evaluarea este disponibila doar membrilor.

    Te rog conecteaza-te sau inregistreaza-te pentru a vota.

    Nu au fost postate evaluari.
    Conectare
    Utilizator

    Parola



    Ti-ai uitat parola?
    Solicita una noua aici.
    Sondaj membri
    Inca nu exista continut pentru acest panou
    Shoutbox
    Trebuie sa fii conectat pentru a posta un mesaj.

    Nu exista mesaje postate.
    accesari
    Ora exacta
    Fusion Rank
    Căutare în dicţionar
    DEX



    Jocuri logice
  • Opt dame
  • Cubul logic
  • Cubul magic
  • Chess, nivel incepatori
  • Chess, nivel avansati
  • Jocul pieselor de sah
  • Evaluare site

    This website is worth

    What is your website worth?
    puzzle
    Click to Mix and Solve
    Matematicieni despre invatamant
  • Academician Solomon Marcus
    Timpul lecturii
    In Tribuna Invatamantului nr 926/2007 Tribuna Invatamantului

  • Academician Solomon Marcus
    De la recentul Bacalaureat la Raportul Comisiei Prezidentiale
    In Tribuna Invatamantului nr 910-911/2007 Tribuna Invatamantului

  • Academician Solomon Marcus
    Fata in fata: Profesorul si elevii
    In Tribuna Invatamantului nr. 916/2007 Tribuna Invatamantului

  • Prof. dr. univ. Vasile Branzanescu
    Situatia matematicii in invatamantul preuniversitar si universitar
    in Tribuna Invatamantului nr 906-907 /2007 Tribuna Invatamantului

  • Prof. dr. univ. Constantin Niculescu, Univ Craiova
    Raport asupra stării învățământului matematic românesc
    Prezentat la al 6-lea Congres International de matematica, Bucuresti, iulie 2007 ...... Raport
  • HOROSCOP
    Copyright © 2007