Pagina principala · Articole · Descarcari · Intrebari frecvente · Forum de discutii · Legaturi pe internet · Categorii stiri · Galerie foto · Cautare Saturday, October 21, 2017
Navigare
Pagina principala
Articole
Contactati-ne
Adrese de filiale ale SSMR
  • SSMR
  • SSM Filiala Arges
  • SSM Fliala Bistrita Nasaud
  • SSM Filiala Brasov
  • SSM Filiala Buzau
  • SSM Filiala Bucuresti
  • SSM Filiala Constanța
  • SSM Filiala Craiova
  • SSM Filiala Dâmbovița
  • SSM Filiala Iasi
  • SSM Filiala Mangalia
  • SSM Filiala Maramureș
  • SSM Filiala Mehedinti
  • SSM Filiala Prahova
  • SSM Filiala Salaj
  • SSM Filiala Vaslui
  • Reviste ale SSM
  • Gazeta matematica, seria A
  • Gazeta matematica, seria B
  • Bulletin Mathematique de la Societe des Sciences Mathematiques de Roumanie
  • Gazeta matematica- Supliment
  • Revista de matematica Grigore Moisil
  • Revista "Raliul Centenarelor"
  • Matematica in presa
  • Matematica si arta: in cautarea numitorului comun. Interviu cu Solomon MARCUS
  • Bogdan Suceava: "Cel mai important ar fi să tacă din gură cei care nu se pricep"
  • Arta infinitului: istorie, matematica, imposibil
  • Gazeta Matematică – 115 ani de apariție
  • Specializarea in matematica romaneasca se reduce la absurd
  • Scoala ajuta politicul
  • Gazeta matematica. o revista de cand Romania
  • Ei sunt Bela Karoly ai matematicii
  • Despre profesorul Daniel Breaz, între adevăr și bombă de presă
  • Formula matematica pentru parcarea perfecta.
  • Gheba, omul care a scos la tabla tara intreaga
  • Carti care trebuie citite
  • Traian Lalescu-un nume peste ani
  • Varietati conexe, LIVIU ORNEA
  • Marea teorema a lui Fermat, SIMON SINGH
  • Numerele naturii, IAN STEWART
  • Cufarul lui Newton, LOUP VERLET
  • Ecuatia care nu a fost rezolvata, LIVIO MARIO
  • Universul intr-o coaja de nuca, Hawking, Stephen
  • Banda lui Mobius, PICKOVER, CLIFFORD A.
  • Doar sase numere, MARTIN REES
  • Evenimente
  • Olimpiada Internationala de Matematica 2008, 10-22 iulie Spania -2008
  • International Mathematics Competition for University Students, 25-31 iulie 2008, Blagoevgrad, Bulgaria IMC
  • Concursuri de matematica
  • Alexandru Myler
  • Lumina Math
  • Concursul Arhimede
  • Concursul Cangurul
  • Concursul Winners
  • Edituri
  • Carminis, Pitesti
  • Books Unlimited Publishing, Bucuresti
  • Infarom,Bucuresti;
  • Cele mai noi articole
    Solomon Marcus, mate...
    BIFURCAȚII. Despre i...
    Solomon Marcus - o s...
    Geometrie si finete
    Matematica si litera...
    Se schimba Guvernul,...
    Conflicte numai apar...
    Stiinta, la zile fes...
    David Emanuel -Anive...
    Omul -institutii: So...
    DAVID EMANUEL
    10 ianuarie - Aniver...
    Bacalaureat: temă și...
    Matematicile și uman...
    Povestea lui Sebasti...
    Alta matematica
    Ai nostri tineri
    Cat valoreaza o diploma
    Bacalaureat: temă și...
    O meserie pe cale de...
    CONCEPTE MATEMATICE ...
    Matematicile - o eni...
    Un magician numit Ne...
    Fereastra spre regresie
    Sub semnul astrelor
    Reviste de matematica
  • RECREATII STIINTIFICE
  • Aniversarile zilei
    Weblinks
    Portal invatamant[42]
    Crux Mathematicorum[43]
    Journal of Research in Mathematics Education[53]
    Advances in Mathematics[91]
    Proyecciones Journal of Mathematics[42]
    Conflicte numai aparente si probleme reale care trec neobservate
    Postat de marius la 13 May 2009 19:38:13
    Conflicte numai aparente si probleme reale care trec neobservate

    Declaratia de la Bologna, semnata de 29 de tari europene, este privita cu un ochi tot mai critic, pe masura ce consecintele ei devin tot mai clare. Nemultumirile sunt vizibile deopotriva la filologi si la matematicieni. In rO educatie fara sufletr0; (rIdei in dialogr0; 1 (52), 2009), Tereza-Brandusa Palade critica universitatea care reduce omul la un simplu mecanism si care produce absolventi avand drept unic scop gasirea unui loc de munca financiar aaantajos. Pentru Ciprian Ciucu (rDilema vecher0;, 18.02.2009) exista o opozitie intre rstiintele umanister0; si rstiintele informaticii si ale tehnologieir0;; acestea din urma produc ro valoare economica adaugata cu mult mai mare (si mai usor de masurat)r0; decat cele dintai, care, se intelege, au in schimb avantajul de a contribui la dezvoltarea noastra spirituala. In acelasi numar din rDilema vecher0;, intr-un rArgumentr0; semnat S.G., se exprima ingrijorarea fata de o posibila societate in care filologia, filozofia, artele frumoase si istoria ar disparea, fiind inlocuite cu informaticieni, economisti si politicieni. In aceeasi linie de gandire, specialistul in softuri de gestiune bancara este pus de Ioana Bot in contrast cu filologul: primul aduce bani, al doilea nu. Punctul pe i l-a pus Alexander Baumgartner, care, intr-o frumoasa carte rBuna dimineata filosofier0; (2008) si in dialogul sau cu Horia-Roman Patapievici (Canalul Cultural al TVR, 27.02.2009), a condamnat rprimatul eficientei imediatetiir0; si risteria specializariir0;, deplangand si reducerea invatamantului filozofiei, in ciclul preuniversitar, la o singura ora si aceea in clasa terminala. Rezumand, nemultumirile se refera la inlocuirea perspectivei ample cu aceea rde azi pe mainer0;; inlocuirea accentului pe dezvoltarea personalitatii umane cu o instructie de procedee, pur instrumentala; in loc de o gandire rcu capul taur0;, preluarea rezultatelor gandirii altora. Dar, daca ramanem in acest cadru, limitat la consecintele Declaratiei de la Bologna, nu intelegem prea bine ce se intampla si cum depasim dificultatile. Pentru a ne referi la un singur aspect, nu numai filozofii se plang de atentia insuficienta acordata disciplinei lor; se plang si istoricii, si literatii, si chimistii etc. Dar nimeni nu propune ce anume sa se scoata pentru ca lor sa li se acorde mai multe ore. Intreaga discutie se poarta ca si cum fiecare disciplina traieste pe cont propriu, uitandu-se ca anumite fiinte umane aflate la o varsta frageda trebuie sa le invete pe toate. rDaca nu gasim solutii, inseamna ca am definit prea stramt problema cu care ne confruntamr0; r11; observa H.R. Patapievici, in concluzie la discutia cu Baumgartner.
    Trebuie deci sa largim cadrul si sa observam ca nu este vorba aici numai de Bologna si nu e vorba in primul rand de Bologna, ci de faptul ca intregul invatamant, de la gradinita si scoala primara, trecand prin gimnaziu si liceu si culminand cu universitatea, este conceput pe o baza predominant imperativa si nu interogativa, instrumentala si nu culturala; ca disciplinele scolare nu comunica intre ele aproape deloc, metabolismul lor este aproape inexistent; ca nu numai rstiintele umanister0; sunt victime ale acestei mentalitati, ci toate disciplinele scolare si universitare. Atunci cand lucrezi intr-un anumit domeniu si ajungi sa-i traiesti toate subtilitatile si dificultatile, ai tendinta de a-l investi cu o umanitate superioara altor domenii, pe care le cunosti numai din exterior, deci mai superficial, mai schematic. Cei care vin dintr-o lunga experienta de viata in discipline stiintifice si/sau tehnologice stiu ca la fel de legitim ca sloganul rSa umanizam tehnologia cu ajutorul arteir0; ar putea fi si sloganul rSa sporim umanitatea artei cu ajutorul stiintei si tehnologieir0;. Relatia este simetrica, iar daca pare altfel, aceasta se intampla numai din cauza ca umanitatea artei este explicita, pe cand aceea a stiintei si tehnologiei este de obicei numai implicita, ascunsa, pretinzand un efort pentru a o pune in evidenta; efort pe care, in mod regretabil, scoala il neglijeaza. Bolile universitatii nu fac decat sa le continue si sa le amplifice pe cele ale invatamantului primar, gimnazial si liceal; daca vrem sa taiem raul de la radacina, acolo trebuie sa lucram in primul rand. Sa nu dam vina pe Bologna mai mult decat este cazul.

    Acad. Solomon Marcus

    Articol preluat din Tribuna Invatamantului, nr. 991-2009
    http://www.tribunainvatamantului.ro/d_art.php?id=998&cat=111  
    Evaluari
    Evaluarea este disponibila doar membrilor.

    Te rog conecteaza-te sau inregistreaza-te pentru a vota.

    Nu au fost postate evaluari.
    Conectare
    Utilizator

    Parola



    Ti-ai uitat parola?
    Solicita una noua aici.
    Shoutbox
    Trebuie sa fii conectat pentru a posta un mesaj.

    Nu exista mesaje postate.
    accesari
    Ora exacta
    Fusion Rank
    Căutare în dicţionar
    DEX



    Jocuri logice
  • Opt dame
  • Cubul logic
  • Cubul magic
  • Chess, nivel incepatori
  • Chess, nivel avansati
  • Jocul pieselor de sah
  • puzzle
    Click to Mix and Solve
    Matematicieni despre invatamant
  • Academician Solomon Marcus
    Timpul lecturii
    In Tribuna Invatamantului nr 926/2007 Tribuna Invatamantului

  • Academician Solomon Marcus
    De la recentul Bacalaureat la Raportul Comisiei Prezidentiale
    In Tribuna Invatamantului nr 910-911/2007 Tribuna Invatamantului

  • Academician Solomon Marcus
    Fata in fata: Profesorul si elevii
    In Tribuna Invatamantului nr. 916/2007 Tribuna Invatamantului

  • Prof. dr. univ. Vasile Branzanescu
    Situatia matematicii in invatamantul preuniversitar si universitar
    in Tribuna Invatamantului nr 906-907 /2007 Tribuna Invatamantului

  • Prof. dr. univ. Constantin Niculescu, Univ Craiova
    Raport asupra stării învățământului matematic românesc
    Prezentat la al 6-lea Congres International de matematica, Bucuresti, iulie 2007 ...... Raport
  • HOROSCOP
    Copyright © 2007