 |
Navigare |
 |
 |
Conducere SSMR |
 |
In cadrul AdunÄrii Generale a SSMR din data de 25 noiembrie 2017a fost ales Consiliul Director al Societãții de Știinte Matematice din România pentru mandatul 2017-2022:
Gologan Radu - Președinte
Boskoff Wladimir-Georges - Prim-vicepreședinte
Gherghe Cãtãlin - Director-general
Angelescu Nicolae - Vicepreședinte
Berinde Vasile - Vicepreședinte
Beznea Lucian - Vicepreședinte
Chiș Mihai - Vicepreședinte
Mîrșanu Alexandru-Gabriel - Vicepreședinte
Pãltãnea Eugen - Vicepreședinte
Perianu Marius - Vicepreședinte
Sanda Nicolae - Vicepreședinte
Ștefãnescu Doru - Vicepreședinte
Alexandrescu Cristian - Membru
Cipu Mihai - Membru
Constantinescu Gabriela - Membru
Dragomir Lucian - Membru
Haiducu Marian - Membru (Filiala Argeº)
Marinescu Dan Ștefan - Membru
Mortici Cristinel - Membru
Olteanu Mircea - Membru
Suciu Nicolae - Membru
Trifu Mircea - Membru
Ãena Marcel - Membru
Ãigoiu Victor - Membru
Vãcãrețu Daniel - Membru
|
 |
Adrese de filiale ale SSMR |
 |
 |
Reviste ale SSM |
 |
 |
Matematica in presa |
 |
 |
Carti care trebuie citite |
 |
Traian Lalescu-un nume peste ani
Varietati conexe, LIVIU ORNEA
Marea teorema a lui Fermat, SIMON SINGH
Numerele naturii, IAN STEWART
Cufarul lui Newton, LOUP VERLET
Ecuatia care nu a fost rezolvata, LIVIO MARIO
Universul intr-o coaja de nuca, Hawking, Stephen
Banda lui Mobius, PICKOVER, CLIFFORD A.
Doar sase numere, MARTIN REES
|
 |
Evenimente |
 |
Olimpiada Internationala de Matematica 2008, 10-22 iulie Spania -2008
International Mathematics Competition for University Students, 25-31 iulie 2008, Blagoevgrad, Bulgaria IMC
|
 |
Concursuri de matematica |
 |
 |
Edituri |
 |
 |
Cele mai noi articole |
 |
 |
Reviste de matematica |
 |
 |
CITATE CELEBRE |
 |
 |
Aniversarile zilei |
 |
 |
Weblinks |
 |
|
 |
Se schimba Guvernul, se înnoieste anul, dar scoala?
Postat de marius
la 13 May 2009 19:45:59
|
 |
Se schimba Guvernul, se înnoieste anul, dar scoala?
Se apropie noul an, vom avea un guvern nou, un nou ministru se va instala si la Educatie si Cercetare. Dar scoala, de ce fel de înnoire are nevoie? Educatia se afla în grea suferinta. Dincolo de aspectele de ordin material, la care nu ne vom referi aici, sunt o sumedenie de probleme de ordin uman, social, cultural. Sa discutam câteva dintre ele. ESTE ACtIUNEA FAMILIEI CONVERGENTÃ CU ACEEA A SCOLII? Foarte multi elevi, daca nu cei mai multi, sunt refractari fata de învatare, deoarece impulsul initial în aceasta directie, care ar trebui sa vina din familie, lipseste. Cei rsapte ani de-acasar0; au ramas, de foarte multe ori, o vorba goala, deoarece putini sunt acei parinti care au capacitatea, timpul si preocuparea de a-si educa în mod corect copiii. Daca elevul nu are o locuinta corespunzatoare, daca nu se alimenteaza corect, daca suporta consecintele unor conflicte în familie, cu ce predispozitie pentru învatare vine el la scoala? Uneori, parintii sunt la rândul lor victimele unei educatii deficitare si ale unei situatii sociale precare. Într-o buna masura, scoala trebuie nu doar sa suplineasca absenta educatiei parintesti, dar sa si anihileze actiunea negativa a unor parinti. La întrebarile puse de copii, multi parinti nu stiu sa dea raspunsuri adecvate, uneori se arata deranjati si devin nervosi. Mediul familial descurajeaza de multe ori pofta de a pune întrebari. Daca un elev nu-i vede mai niciodata pe parinti citind o carte, daca nu are acasa o biblioteca, ce se poate astepta de la el, în afara de cazul în care o dotare deosebita îl face sa biruiasca aceste inconveniente? Daca un elev îi vede pe parinti fumând, cum îl poti convinge sa nu fumeze? Abandonul scolar, care a luat proportii îngrijoratoare, este de cele mai multe ori impus de familie, de nevoile ei materiale, dar este si rezultatul neîncrederii unor parinti în nevoia de scoala. Atunci când parintii sunt si educatorii copiilor lor, cum s-a întâmplat în atâtea mari familii din istoria României, copiii îsi maresc considerabil sansa de a se realiza uman si profesional. ESTE ACtIUNEA MEDIULUI SOCIAL CONVERGENTÃ CU ACEEA A SCOLII? Numai într-o anumita masura. Comportamentul oamenilor pe scena publica, adica în strada, în magazine, în mijloace de transport, la manifestari publice, pe stadioane, în sali de spectacol, în trafic etc., ofera un spectacol de o mare diversitate, care include multe manifestari aberante. Violenta verbala si fizica, manifestarile triviale, dispretul fata de spatiul public, asimilarea strazii cu lada de gunoi sunt numai unele dintre aspectele cu impact profund negativ asupra copiilor si adolescentilor. ESTE TELEVIZIUNEA UN FACTOR PREPONDERENT EDUCATIONAL SAU ANTIEDUCATIONAL? tinând seama de gradul mare de atractivitate al televizorului, aceasta problema este importanta. Desigur, unele canale contribuie substantial la educarea publicului si am în vedere, dintre canalele românesti, în primul rând Canalul cultural (cu exceptia Zodiacului) al TVR, si, partial, TVR 2, dar aceste canale au o audienta scazuta iar emisiunile lor nu sunt decât partial accesibile vârstei scolare. Canalele cu desene animate, rAnimal planetr0;, rNational Geographicr0;, rDiscoveryr0;, Canalul muzical au un imens potential educational, dar în câte case ajung ele? Marea masa are acces în primul rând la acele canale pe care trivialitatea si violenta sunt la ele acasa. Daca scoala nu reuseste sa-si faca din televiziune un aliat, atunci, tinând seama de gradul ei mare de atractivitate, pariul reusitei scolare este în mare dezavantaj. Lectii model, interactiuni exemplare profesor-elev, elev-elev, profesor-parinti, parinti-elevi etc. nu pot avea impactul pe care-l merita decât cu ajutorul televiziunii. ESTE INTERNETUL UN ALIAT SAU UN ADVERSAR AL SCOLII? Este uimitoare adversitatea multor oameni de cultura fata de internet si fata de calculator în general, reduse la simple unelte, fara a se sesiza natura lor revolutionara. Internetul, aceasta culme a inteligentei umane, cu consecinte uriase în ceea ce priveste capacitatea noastra de a ne informa si de a comunica, de a ne elabora ideile si de a ne organiza munca, a ajuns sa fie comparat cu drogurile si plasat alaturi de acestea, ca grad de periculozitate sociala. Internetul este o întreaga lume, lumea în metamorfoza ei continua. A te orienta în aceasta lume, a sti cum sa cauti lucrurile captivante sub aspectul cunoasterii si al creativitatii stiintifice, literare, filozofice sau tehnologice sunt deprinderi care trebuie educate, nu ne nastem cu ele, iar scoala are o raspundere capitala în aceasta privinta. A fi educator, azi, înseamna, între altele, a fi capabil sa iei în considerare acesti patru potential vrajmasi, familia, mediul social, televiziunea si internetul, transformându-i în aliati. Aceasta datorie este a oricarui educator, indiferent de specialitatea sa, stiintifica, umanista sau de alta natura. Dar actiunea educationala nu se opreste, evident, aici. Profesorul are în fata câteva zeci de elevi care, în mare parte, îl privesc cu suspiciune, iar suspiciunea se transforma în adversitate si teama atunci când ei nu înteleg ceea ce li se spune si nu pot face ceea ce li se cere. A fi în stare sa-i iubesti pe acesti aparent netrebnici, a fi în stare sa-i schimbi pâna acolo unde te vor iubi si ei pe tine, iata în ce consta harul unui educator adevarat. Pornind de aici, sa repunem în discutie programele si manualele, punându-ne în situatia potentialilor lor beneficiari. Vom întelege atunci strigatul de disperare al acelei mame la lectura manualului de scoala primara dupa care este obligat sa învete baietelul ei (a se vedea articolul recent al Marinei Constantinescu din rRomânia literarar0;, noiembrie 2008). Vom întelege ca întreaga birocratie a fabricarii de programe si manuale scolare reproduce an de an, cu modificari minore, versiunea preexistenta, legatura cu potentialii beneficiari fiind pierduta. Rezultatul: scoala devine inutila chiar pentru cei care, de fapt, au nevoie de ea. Un exemplu semnificativ de pierdere a simtului realitatii a fost, în anii din urma, întreaga agitatie cu bacalaureatul, iar acum cu asa-zisele probe cu subiect unic. În loc sa fie, ca la francezi si la americani (acel Standard Aptitude Test), un examen de testare a modului de gândire si a capacitatii de a pune în legatura cunostinte dintre cele mai variate, bacalaureatul nostru nu aduce nimic nou fata de testarile anterioare. Relevanta sa este nula. Nu cu modificari cosmetice se poate ameliora situatia din domeniul educatiei. Este nevoie de bisturiul care sa reduca la jumatate toate manualele obeze care li se ofera azi elevilor si mai e nevoie de finetea si imaginatia unor spirite inteligente si culte care sa inventeze altfel de programe si de manuale. Profesorul de azi are obligatia de a putea intra în dialog cu colegii sai de la celelalte discipline, de a avea un mesaj pentru fiecare dintre ei. Suntem înca la o distanta astronomica de realizarea acestui deziderat. Vorbim despre universalitatea matematicii, dar matematica scolara nu comunica aproape deloc cu celelalte discipline scolare. Aceasta este noutatea pe care o astept si pentru care ma lupt de mai multe decenii. Va avea noul ministru al scolii urechi si ochi pentru toate aceste probleme?
Acad. Solomon Marcus
http://www.tribunainvatamantului.ro/d_art.php?id=908&cat=101 Tribuna Invatamantului, nr. 980.-2009
|
|
 |
Conectare |
 |
Ti-ai uitat parola? Solicita una noua aici.
|
 |
Sondaj membri |
 |
Inca nu exista continut pentru acest panou
|
 |
Shoutbox |
 |
Trebuie sa fii conectat pentru a posta un mesaj.
Nu exista mesaje postate.
|
 |
Fusion Rank |
 |
 |
Căutare în dicţionar |
 |
 |
Site chess |
 |
 |
accesari |
 |
 |
puzzle |
 |
 |
Matematicieni despre invatamant |
 |
Academician Solomon Marcus
In Tribuna Invatamantului nr 926/2007
Tribuna Invatamantului
Academician Solomon Marcus
|
De la recentul Bacalaureat la Raportul Comisiei Prezidentiale |
In Tribuna Invatamantului nr 910-911/2007
Tribuna Invatamantului
Academician Solomon Marcus
|
Fata in fata: Profesorul si elevii |
In Tribuna Invatamantului nr. 916/2007
Tribuna Invatamantului
Prof. dr. univ. Vasile Branzanescu
Situatia matematicii in invatamantul preuniversitar si universitar
in Tribuna Invatamantului nr 906-907 /2007
Tribuna Invatamantului
Prof. dr. univ. Constantin Niculescu, Univ Craiova
Raport asupra stãrii învãþãmântului matematic românesc
Prezentat la al 6-lea Congres International de matematica, Bucuresti, iulie 2007
......
Raport
|
 |
HOROSCOP |
 |
|