Pagina principalaArticoleDescarcariIntrebari frecventeForum de discutiiLegaturi pe internetCategorii stiriGalerie fotoCautare Friday, December 08, 2023
Navigare
Pagina principala
Articole
Contactati-ne
Conducere SSMR
În cadrul Adunãrii Generale a SSMR din data de 25 noiembrie 2017a fost ales Consiliul Director al Societãții de Știinte Matematice din România pentru mandatul 2017-2022:

Gologan Radu - Președinte
Boskoff Wladimir-Georges - Prim-vicepreședinte
Gherghe Cãtãlin - Director-general
Angelescu Nicolae - Vicepreședinte
Berinde Vasile - Vicepreședinte
Beznea Lucian - Vicepreședinte
Chiș Mihai - Vicepreședinte
Mîrșanu Alexandru-Gabriel - Vicepreședinte
Pãltãnea Eugen - Vicepreședinte
Perianu Marius - Vicepreședinte
Sanda Nicolae - Vicepreședinte
Ștefãnescu Doru - Vicepreședinte
Alexandrescu Cristian - Membru
Cipu Mihai - Membru
Constantinescu Gabriela - Membru
Dragomir Lucian - Membru
Haiducu Marian - Membru (Filiala Argeº)
Marinescu Dan Ștefan - Membru
Mortici Cristinel - Membru
Olteanu Mircea - Membru
Suciu Nicolae - Membru
Trifu Mircea - Membru
Þena Marcel - Membru
Þigoiu Victor - Membru
Vãcãrețu Daniel - Membru
Adrese de filiale ale SSMR
  • SSMR
  • SSM Filiala Arges
  • SSM Fliala Bistrita Nasaud
  • SSM Filiala Brasov
  • SSM Filiala Buzau
  • SSM Filiala Bucuresti
  • SSM Filiala Constanþa
  • SSM Filiala Craiova
  • SSM Filiala Dâmboviþa
  • SSM Filiala Iasi
  • SSM Filiala Mangalia
  • SSM Filiala Maramureº
  • SSM Filiala Mehedinti
  • SSM Filiala Prahova
  • SSM Filiala Salaj
  • SSM Filiala Vaslui
  • Reviste ale SSM
  • Gazeta matematica, seria A
  • Gazeta matematica, seria B
  • Bulletin Mathematique de la Societe des Sciences Mathematiques de Roumanie
  • Gazeta matematica- Supliment
  • Revista de matematica Grigore Moisil
  • Revista "Raliul Centenarelor"
  • Matematica in presa
  • Matematica si arta: in cautarea numitorului comun. Interviu cu Solomon MARCUS
  • Bogdan Suceava: "Cel mai important ar fi sã tacã din gurã cei care nu se pricep"
  • Arta infinitului: istorie, matematica, imposibil
  • Gazeta Matematicã – 115 ani de apariþie
  • Specializarea in matematica romaneasca se reduce la absurd
  • Scoala ajuta politicul
  • Gazeta matematica. o revista de cand Romania
  • Ei sunt Bela Karoly ai matematicii
  • Despre profesorul Daniel Breaz, între adevãr ºi bombã de presã
  • Formula matematica pentru parcarea perfecta.
  • Gheba, omul care a scos la tabla tara intreaga
  • Carti care trebuie citite
  • Traian Lalescu-un nume peste ani
  • Varietati conexe, LIVIU ORNEA
  • Marea teorema a lui Fermat, SIMON SINGH
  • Numerele naturii, IAN STEWART
  • Cufarul lui Newton, LOUP VERLET
  • Ecuatia care nu a fost rezolvata, LIVIO MARIO
  • Universul intr-o coaja de nuca, Hawking, Stephen
  • Banda lui Mobius, PICKOVER, CLIFFORD A.
  • Doar sase numere, MARTIN REES
  • Evenimente
  • Olimpiada Internationala de Matematica 2008, 10-22 iulie Spania -2008
  • International Mathematics Competition for University Students, 25-31 iulie 2008, Blagoevgrad, Bulgaria IMC
  • Concursuri de matematica
  • Alexandru Myler
  • Lumina Math
  • Concursul Arhimede
  • Concursul Cangurul
  • Concursul Winners
  • Edituri
  • Carminis, Pitesti
  • Prior, Bucuresti
  • Infarom,Bucuresti;
  • Cele mai noi articole
    Solomon Marcus, matematician: Am trait i...
    BIFURCAÞII. Despre ideea de dimensiune ...
    Solomon Marcus - o singularitate nerezol...
    Geometrie si finete
    Matematica si literatura
    Se schimba Guvernul, se înnoieste anul,...
    Conflicte numai aparente si probleme rea...
    Stiinta, la zile festive si in zile de l...
    David Emanuel -Aniversari Ianuarie 2009
    Omul -institutii: Solomon Marcus
    DAVID EMANUEL
    10 ianuarie - Aniversare GRIGORE C MOISIL
    Bacalaureat: temã ºi variaþiuni
    Matematicile ºi umanismul cel nou
    Povestea lui Sebastian Kaufmann ºi a Ga...
    Alta matematica
    Ai nostri tineri
    Cat valoreaza o diploma
    Bacalaureat: temã ºi variaþiuni
    O meserie pe cale de disparitie
    CONCEPTE MATEMATICE ªI FILOZOFICE
    Matematicile - o enigma perpetua
    Un magician numit Newton
    Fereastra spre regresie
    Sub semnul astrelor
    Reviste de matematica
  • RECREATII STIINTIFICE
  • CITATE CELEBRE
    Aniversarile zilei
    Weblinks
    Pro didactica[15]
    Mate info[15]
    Pro matematica[23]
    Jeux de logique[19]
    Jeux de calcul[21]
    Se schimba Guvernul, se nnoieste anul, dar scoala?
    Postat de marius la 13 May 2009 19:45:59
    Se schimba Guvernul, se nnoieste anul, dar scoala?

    Se apropie noul an, vom avea un guvern nou, un nou ministru se va instala si la Educatie si Cercetare. Dar scoala, de ce fel de nnoire are nevoie? Educatia se afla n grea suferinta. Dincolo de aspectele de ordin material, la care nu ne vom referi aici, sunt o sumedenie de probleme de ordin uman, social, cultural. Sa discutam cteva dintre ele.
    ESTE ACtIUNEA FAMILIEI CONVERGENTÃ CU ACEEA A SCOLII?
    Foarte multi elevi, daca nu cei mai multi, sunt refractari fata de nvatare, deoarece impulsul initial n aceasta directie, care ar trebui sa vina din familie, lipseste. Cei rsapte ani de-acasar0; au ramas, de foarte multe ori, o vorba goala, deoarece putini sunt acei parinti care au capacitatea, timpul si preocuparea de a-si educa n mod corect copiii. Daca elevul nu are o locuinta corespunzatoare, daca nu se alimenteaza corect, daca suporta consecintele unor conflicte n familie, cu ce predispozitie pentru nvatare vine el la scoala? Uneori, parintii sunt la rndul lor victimele unei educatii deficitare si ale unei situatii sociale precare. ntr-o buna masura, scoala trebuie nu doar sa suplineasca absenta educatiei parintesti, dar sa si anihileze actiunea negativa a unor parinti. La ntrebarile puse de copii, multi parinti nu stiu sa dea raspunsuri adecvate, uneori se arata deranjati si devin nervosi. Mediul familial descurajeaza de multe ori pofta de a pune ntrebari. Daca un elev nu-i vede mai niciodata pe parinti citind o carte, daca nu are acasa o biblioteca, ce se poate astepta de la el, n afara de cazul n care o dotare deosebita l face sa biruiasca aceste inconveniente? Daca un elev i vede pe parinti fumnd, cum l poti convinge sa nu fumeze? Abandonul scolar, care a luat proportii ngrijoratoare, este de cele mai multe ori impus de familie, de nevoile ei materiale, dar este si rezultatul nencrederii unor parinti n nevoia de scoala. Atunci cnd parintii sunt si educatorii copiilor lor, cum s-a ntmplat n attea mari familii din istoria Romniei, copiii si maresc considerabil sansa de a se realiza uman si profesional.
    ESTE ACtIUNEA MEDIULUI SOCIAL CONVERGENTÃ CU ACEEA A SCOLII?
    Numai ntr-o anumita masura. Comportamentul oamenilor pe scena publica, adica n strada, n magazine, n mijloace de transport, la manifestari publice, pe stadioane, n sali de spectacol, n trafic etc., ofera un spectacol de o mare diversitate, care include multe manifestari aberante. Violenta verbala si fizica, manifestarile triviale, dispretul fata de spatiul public, asimilarea strazii cu lada de gunoi sunt numai unele dintre aspectele cu impact profund negativ asupra copiilor si adolescentilor.
    ESTE TELEVIZIUNEA UN FACTOR PREPONDERENT EDUCATIONAL SAU ANTIEDUCATIONAL?
    tinnd seama de gradul mare de atractivitate al televizorului, aceasta problema este importanta. Desigur, unele canale contribuie substantial la educarea publicului si am n vedere, dintre canalele romnesti, n primul rnd Canalul cultural (cu exceptia Zodiacului) al TVR, si, partial, TVR 2, dar aceste canale au o audienta scazuta iar emisiunile lor nu sunt dect partial accesibile vrstei scolare. Canalele cu desene animate, rAnimal planetr0;, rNational Geographicr0;, rDiscoveryr0;, Canalul muzical au un imens potential educational, dar n cte case ajung ele? Marea masa are acces n primul rnd la acele canale pe care trivialitatea si violenta sunt la ele acasa. Daca scoala nu reuseste sa-si faca din televiziune un aliat, atunci, tinnd seama de gradul ei mare de atractivitate, pariul reusitei scolare este n mare dezavantaj. Lectii model, interactiuni exemplare profesor-elev, elev-elev, profesor-parinti, parinti-elevi etc. nu pot avea impactul pe care-l merita dect cu ajutorul televiziunii.
    ESTE INTERNETUL UN ALIAT SAU UN ADVERSAR AL SCOLII?
    Este uimitoare adversitatea multor oameni de cultura fata de internet si fata de calculator n general, reduse la simple unelte, fara a se sesiza natura lor revolutionara. Internetul, aceasta culme a inteligentei umane, cu consecinte uriase n ceea ce priveste capacitatea noastra de a ne informa si de a comunica, de a ne elabora ideile si de a ne organiza munca, a ajuns sa fie comparat cu drogurile si plasat alaturi de acestea, ca grad de periculozitate sociala. Internetul este o ntreaga lume, lumea n metamorfoza ei continua. A te orienta n aceasta lume, a sti cum sa cauti lucrurile captivante sub aspectul cunoasterii si al creativitatii stiintifice, literare, filozofice sau tehnologice sunt deprinderi care trebuie educate, nu ne nastem cu ele, iar scoala are o raspundere capitala n aceasta privinta. A fi educator, azi, nseamna, ntre altele, a fi capabil sa iei n considerare acesti patru potential vrajmasi, familia, mediul social, televiziunea si internetul, transformndu-i n aliati. Aceasta datorie este a oricarui educator, indiferent de specialitatea sa, stiintifica, umanista sau de alta natura. Dar actiunea educationala nu se opreste, evident, aici. Profesorul are n fata cteva zeci de elevi care, n mare parte, l privesc cu suspiciune, iar suspiciunea se transforma n adversitate si teama atunci cnd ei nu nteleg ceea ce li se spune si nu pot face ceea ce li se cere. A fi n stare sa-i iubesti pe acesti aparent netrebnici, a fi n stare sa-i schimbi pna acolo unde te vor iubi si ei pe tine, iata n ce consta harul unui educator adevarat. Pornind de aici, sa repunem n discutie programele si manualele, punndu-ne n situatia potentialilor lor beneficiari. Vom ntelege atunci strigatul de disperare al acelei mame la lectura manualului de scoala primara dupa care este obligat sa nvete baietelul ei (a se vedea articolul recent al Marinei Constantinescu din rRomnia literarar0;, noiembrie 2008). Vom ntelege ca ntreaga birocratie a fabricarii de programe si manuale scolare reproduce an de an, cu modificari minore, versiunea preexistenta, legatura cu potentialii beneficiari fiind pierduta. Rezultatul: scoala devine inutila chiar pentru cei care, de fapt, au nevoie de ea. Un exemplu semnificativ de pierdere a simtului realitatii a fost, n anii din urma, ntreaga agitatie cu bacalaureatul, iar acum cu asa-zisele probe cu subiect unic. n loc sa fie, ca la francezi si la americani (acel Standard Aptitude Test), un examen de testare a modului de gndire si a capacitatii de a pune n legatura cunostinte dintre cele mai variate, bacalaureatul nostru nu aduce nimic nou fata de testarile anterioare. Relevanta sa este nula. Nu cu modificari cosmetice se poate ameliora situatia din domeniul educatiei. Este nevoie de bisturiul care sa reduca la jumatate toate manualele obeze care li se ofera azi elevilor si mai e nevoie de finetea si imaginatia unor spirite inteligente si culte care sa inventeze altfel de programe si de manuale. Profesorul de azi are obligatia de a putea intra n dialog cu colegii sai de la celelalte discipline, de a avea un mesaj pentru fiecare dintre ei. Suntem nca la o distanta astronomica de realizarea acestui deziderat. Vorbim despre universalitatea matematicii, dar matematica scolara nu comunica aproape deloc cu celelalte discipline scolare. Aceasta este noutatea pe care o astept si pentru care ma lupt de mai multe decenii. Va avea noul ministru al scolii urechi si ochi pentru toate aceste probleme?

    Acad. Solomon Marcus

    http://www.tribunainvatamantului.ro/d_art.php?id=908&cat=101
    Tribuna Invatamantului, nr. 980.-2009
    Conectare
    Utilizator

    Parola



    Ti-ai uitat parola?
    Solicita una noua aici.
    Sondaj membri
    Inca nu exista continut pentru acest panou
    Shoutbox
    Trebuie sa fii conectat pentru a posta un mesaj.

    Nu exista mesaje postate.
    Fusion Rank
    Căutare în dicţionar
    DEX



    Site chess
  • Site sah
  • Chess, nivel avansati
  • accesari
    puzzle
    Click to Mix and Solve
    Matematicieni despre invatamant
  • Academician Solomon Marcus
    Timpul lecturii
    In Tribuna Invatamantului nr 926/2007 Tribuna Invatamantului

  • Academician Solomon Marcus
    De la recentul Bacalaureat la Raportul Comisiei Prezidentiale
    In Tribuna Invatamantului nr 910-911/2007 Tribuna Invatamantului

  • Academician Solomon Marcus
    Fata in fata: Profesorul si elevii
    In Tribuna Invatamantului nr. 916/2007 Tribuna Invatamantului

  • Prof. dr. univ. Vasile Branzanescu
    Situatia matematicii in invatamantul preuniversitar si universitar
    in Tribuna Invatamantului nr 906-907 /2007 Tribuna Invatamantului

  • Prof. dr. univ. Constantin Niculescu, Univ Craiova
    Raport asupra strii nvmntului matematic romnesc
    Prezentat la al 6-lea Congres International de matematica, Bucuresti, iulie 2007 ...... Raport
  • HOROSCOP
    Copyright © 2007