Pagina principala · Articole · Descarcari · Intrebari frecvente · Forum de discutii · Legaturi pe internet · Categorii stiri · Galerie foto · Cautare Friday, September 18, 2020
Navigare
Pagina principala
Articole
Contactati-ne
Conducere SSMR
În cadrul Adunării Generale a SSMR din data de 25 noiembrie 2017a fost ales Consiliul Director al Societății de Știinte Matematice din România pentru mandatul 2017-2022:

Gologan Radu - Președinte
Boskoff Wladimir-Georges - Prim-vicepreședinte
Gherghe Cătălin - Director-general
Angelescu Nicolae - Vicepreședinte
Berinde Vasile - Vicepreședinte
Beznea Lucian - Vicepreședinte
Chiș Mihai - Vicepreședinte
Mîrșanu Alexandru-Gabriel - Vicepreședinte
Păltănea Eugen - Vicepreședinte
Perianu Marius - Vicepreședinte
Sanda Nicolae - Vicepreședinte
Ștefănescu Doru - Vicepreședinte
Alexandrescu Cristian - Membru
Cipu Mihai - Membru
Constantinescu Gabriela - Membru
Dragomir Lucian - Membru
Haiducu Marian - Membru (Filiala Argeș)
Marinescu Dan Ștefan - Membru
Mortici Cristinel - Membru
Olteanu Mircea - Membru
Suciu Nicolae - Membru
Trifu Mircea - Membru
Țena Marcel - Membru
Țigoiu Victor - Membru
Văcărețu Daniel - Membru
Adrese de filiale ale SSMR
  • SSMR
  • SSM Filiala Arges
  • SSM Fliala Bistrita Nasaud
  • SSM Filiala Brasov
  • SSM Filiala Buzau
  • SSM Filiala Bucuresti
  • SSM Filiala Constanța
  • SSM Filiala Craiova
  • SSM Filiala Dâmbovița
  • SSM Filiala Iasi
  • SSM Filiala Mangalia
  • SSM Filiala Maramureș
  • SSM Filiala Mehedinti
  • SSM Filiala Prahova
  • SSM Filiala Salaj
  • SSM Filiala Vaslui
  • Reviste ale SSM
  • Gazeta matematica, seria A
  • Gazeta matematica, seria B
  • Bulletin Mathematique de la Societe des Sciences Mathematiques de Roumanie
  • Gazeta matematica- Supliment
  • Revista de matematica Grigore Moisil
  • Revista "Raliul Centenarelor"
  • Matematica in presa
  • Matematica si arta: in cautarea numitorului comun. Interviu cu Solomon MARCUS
  • Bogdan Suceava: "Cel mai important ar fi să tacă din gură cei care nu se pricep"
  • Arta infinitului: istorie, matematica, imposibil
  • Gazeta Matematică – 115 ani de apariție
  • Specializarea in matematica romaneasca se reduce la absurd
  • Scoala ajuta politicul
  • Gazeta matematica. o revista de cand Romania
  • Ei sunt Bela Karoly ai matematicii
  • Despre profesorul Daniel Breaz, între adevăr și bombă de presă
  • Formula matematica pentru parcarea perfecta.
  • Gheba, omul care a scos la tabla tara intreaga
  • Carti care trebuie citite
  • Traian Lalescu-un nume peste ani
  • Varietati conexe, LIVIU ORNEA
  • Marea teorema a lui Fermat, SIMON SINGH
  • Numerele naturii, IAN STEWART
  • Cufarul lui Newton, LOUP VERLET
  • Ecuatia care nu a fost rezolvata, LIVIO MARIO
  • Universul intr-o coaja de nuca, Hawking, Stephen
  • Banda lui Mobius, PICKOVER, CLIFFORD A.
  • Doar sase numere, MARTIN REES
  • Evenimente
  • Olimpiada Internationala de Matematica 2008, 10-22 iulie Spania -2008
  • International Mathematics Competition for University Students, 25-31 iulie 2008, Blagoevgrad, Bulgaria IMC
  • Concursuri de matematica
  • Alexandru Myler
  • Lumina Math
  • Concursul Arhimede
  • Concursul Cangurul
  • Concursul Winners
  • Edituri
  • Carminis, Pitesti
  • Books Unlimited Publishing, Bucuresti
  • Infarom,Bucuresti;
  • Cele mai noi articole
    Solomon Marcus, mate...
    BIFURCAȚII. Despre i...
    Solomon Marcus - o s...
    Geometrie si finete
    Matematica si litera...
    Se schimba Guvernul,...
    Conflicte numai apar...
    Stiinta, la zile fes...
    David Emanuel -Anive...
    Omul -institutii: So...
    DAVID EMANUEL
    10 ianuarie - Aniver...
    Bacalaureat: temă și...
    Matematicile și uman...
    Povestea lui Sebasti...
    Alta matematica
    Ai nostri tineri
    Cat valoreaza o diploma
    Bacalaureat: temă și...
    O meserie pe cale de...
    CONCEPTE MATEMATICE ...
    Matematicile - o eni...
    Un magician numit Ne...
    Fereastra spre regresie
    Sub semnul astrelor
    Reviste de matematica
  • RECREATII STIINTIFICE
  • CITATE CELEBRE
    Aniversarile zilei
    Weblinks
    Encyclopedia of Mathematics[26]
    John Nash - Youtube[81]
    John Nash - diverse[48]
    John Forbes Nash - in Mac Tutor[52]
    John Forbes Nash Jr. - Wikipedia[48]
    De la recentul Bacalaureat la Raportul Comisiei Prezidentiale
    Postat de marius la 10 June 2008 21:58:09
    Solomon Marcus

    In urma cu cateva luni, cineva mi-a facut rost (deoarece nu-s usor de gasit) de cateva brosuri continand bareme de notare a elevilor la diferite materii si clase. Cand sa dai nota 5 si cand sa dai nota 6 sau 7 s.a.m.d. Toata aceasta goana dupa un dozaj ca la farmacie al aprecierii unui raspuns este de fapt neconcludenta. Pe cat de riguroasa este solutia unei probleme, fie ea si de matematica, pe atat de recalcitrante sunt, fata de orice incercare de cuantificare, diferitele stangacii, greseli, nonsensuri, complicatii inutile, incercari originale, dar esuate care se pot intalni intr-o lucrare scolara. Desigur, lucrurile s-ar mai simplifica daca in loc de zece note ar exista numai cinci, adica: aproape nimic, insuficient, suficient, bine, foarte bine. Dar obsesia unor bareme cat mai robiectiver0; face de mult imposibil controlul unei intelegeri autentice a faptelor invatate. Mi-am amintit de toate acestea atunci cand am parcurs pe internet continutul probelor posibile la Bacalaureatul 2007. La matematica, patru subiecte totalizand 30 de intrebari, de fapt 30 de imperative: sa se calculeze, sa se determine, sa se arate, sa se verifice ... O matematica schizofrenica, pur sintactica, din care intelesul a fost aproape total gonit, apare, culmea ironiei, la un examen care, prin destinatia sa, trebuie sa evalueze nu memoria a sute de retete, ci, cum se spune, cu ce-ai ramas dupa ce ai uitat tot sau ce anume poti gandi in primul rand cu capul tau si nu prin memorarea unor rutine. Si de ce 30 de intrebari si nu doar cateva? Dupa Bacalaureat, a urmat examenul de titularizare a profesorilor. Toata tara a aflat rezultatul lor lamentabil, dar nu cumva si aici o buna parte din vina o poarta chiar cei care au alcatuit subiectele? A ramas in memoria universitarilor mai in varsta urmatoarea intamplare la Senatul Universitatii din Bucuresti, prin anii r16;60 ai secolului trecut. Un lector care candida la postul de conferentiar (de marxism) prezenta un dosar bizar; data diplomei de Bacalaureat era ulterioara datei diplomei de licenta. Profesorul Iorgu Iordan a cerut invalidarea concursului, dar profesorul Moisil a contraargumentat, observand ca este mai greu sa treci Bacalaureatul la 30 de ani, ca respectivul lector, decat la 18 sau 19 ani, ca toata lumea, rEu, Moisil, nu as fi fost in stare de aceasta performantar0;. Un absolvent de liceu cunoaste mai bine materia scolara decat unul de facultate; o cunoaste mai bine intr-un anume sens, care n-ar trebui sa fie acela preconizat de examenul de Bacalaureat sau de examenul de licenta. Cu toate aceste lucruri in minte, am trecut la lectura Raportului rRomania educatiei, Romania cercetariir0;, prezentat recent de o Comisie numita de Presedintele Romaniei. Nu-i pot reprosa lipsa de claritate si de coerenta, diagnoza situatiei este corecta, raportarea la documente de toate felurile se face la tot pasul. Pozitia in multe privinte codasa in ierarhia europeana este recunoscuta si chiar subliniata. Mi-a placut cu deosebire accentuarea faptului ca educatia timpurie (0-6/7 ani) est cea mai importanta perioada a educatiei si mi-as permite sa prelungesc aceasta perioada initiala pana la varsta de 10 ani. Cresele, gradinitele si clasele primare constituie cea mai importanta perioada de educatie si formare, greselile comise in acest interval sunt de cele mai multe ori cu efecte negative, care nu mai pot fi corectate ulterior. Cei care fac educatia timpurie trebuie rasplatiti pe masura, salariile lor nu trebuie sa fie inferioare profesorilor de liceu. Dar, pentru a pune degetul pe rana, mi se pare clar ca problema principala a educatiei in Romania este aceea a resurselor umane. Cu ce resurse umane putem sa pregatim personalul didactic pentru copiii pana la trei ani si cu ce resurse putem face educatia parintilor acestor copii? De unde sa-i recrutam pe acei potentiali autori de programe si de manuale scolare la clasele primare care sa aiba si cultura necesara, si talentul de a valorifica, prin ludic, bogatia de mesaje care-l asalteaza pe copil si de a-i educa acestuia mirarile, curiozitatile si capacitatea interogativa? Iata o directie in care pana acum am esuat mereu si in care trebuie orientate eforturile. Putem pune capat uratului si plictisului, atmosferei cazone, de incordare, care inca domina de multe ori relatia elev-invatator? Exista insa o alta problema, pe drept subliniata in Raport, unde putem actiona imediat: supraincarcarea programelor si manualelor scolare. Nu vad ce ne impiedica sa procedam, chiar din toamna acestui an (inca nu e prea tarziu), la reducerea la jumatate a grosimii manualelor. Accentul repetat pe legatura dintre educatie si pregatirea pentru angajarea pe piata muncii este desigur justificat, dar nu fara o anumita rezerva. Forta culturii sta in primul rand in gratuitatea ei, iar forta educatiei se manifesta in valoarea ei independenta de detaliile evolutiei ulterioare a faptelor. Remarcabila este constatarea faptului ca emergenta informatiei si calculatoarelor a schimbat fundamental modul in care mintea opereaza; este astfel descurajata tendinta unora de a reduce calculatorul si internetul la simple unelte, ca ciocanul si toporul. Dar din aceasta constatare trebuie trasa si concluzia fireasca a locului central pe care educatia informatica trebuie sa-l aiba la toate disciplinele predate in scoala; aceasta educatie nu trebuie sa se reduca la o simpla activitate de butonare, cum se intampla uneori. Este, desigur, necesara raportarea permanenta la situatia din Uniunea Europeana. Dar sa nu pierdem din vedere ca si la Bruxelles sunt uneori birocrati care pot emite idei gresite, iar atitudinea noastra trebuie sa fie critica fata de orice for. De exemplu, restrangerea cercetarii stiintifice la problemele cu aplicatii imediate nu poate fi acceptata; dar despre universitate si cercetare vom discuta cu alta ocazie. Ne intoarcem acum la modul in care a fost abordat recentul examen de Bacalaureat si cel de titularizare si ne intrebam cum se situeaza el fata de ideile preconizate in Raport. Cred factorii in cauza ca in aceste calcule nesfarsite, de rutina, consta competenta matematica? Nu realizeaza nimeni stupiditatea multora dintre baremele de care ne cramponam? Daca nu stim sa raspundem la aceste intrebari, la ce mai foloseste discutia la Raport?
    Academician Solomon Marcus
    Comentarii
    Nu exista comentarii postate.
    Posteaza comentariu
    Te rog conecteaza-te pentru a posta un comentariu.
    Evaluari
    Evaluarea este disponibila doar membrilor.

    Te rog conecteaza-te sau inregistreaza-te pentru a vota.

    Nu au fost postate evaluari.
    Conectare
    Utilizator

    Parola



    Ti-ai uitat parola?
    Solicita una noua aici.
    Sondaj membri
    Inca nu exista continut pentru acest panou
    Shoutbox
    Trebuie sa fii conectat pentru a posta un mesaj.

    Nu exista mesaje postate.
    accesari
    Ora exacta
    Fusion Rank
    Căutare în dicţionar
    DEX



    Jocuri logice
  • Opt dame
  • Cubul logic
  • Cubul magic
  • Chess, nivel incepatori
  • Chess, nivel avansati
  • Jocul pieselor de sah
  • Evaluare site

    This website is worth

    What is your website worth?
    puzzle
    Click to Mix and Solve
    Matematicieni despre invatamant
  • Academician Solomon Marcus
    Timpul lecturii
    In Tribuna Invatamantului nr 926/2007 Tribuna Invatamantului

  • Academician Solomon Marcus
    De la recentul Bacalaureat la Raportul Comisiei Prezidentiale
    In Tribuna Invatamantului nr 910-911/2007 Tribuna Invatamantului

  • Academician Solomon Marcus
    Fata in fata: Profesorul si elevii
    In Tribuna Invatamantului nr. 916/2007 Tribuna Invatamantului

  • Prof. dr. univ. Vasile Branzanescu
    Situatia matematicii in invatamantul preuniversitar si universitar
    in Tribuna Invatamantului nr 906-907 /2007 Tribuna Invatamantului

  • Prof. dr. univ. Constantin Niculescu, Univ Craiova
    Raport asupra stării învățământului matematic românesc
    Prezentat la al 6-lea Congres International de matematica, Bucuresti, iulie 2007 ...... Raport
  • HOROSCOP
    Copyright © 2007